Všeobecné obchodné podmienky

VOP

Obchodné podmienky

obchodnej spoločnosti neomedic s. r. o., SNP 1249/62, 058 01 Poprad, IČO: 54134340, DIČ: 2121606311 zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 47804/P (ďalej tiež ako “predávajúci” – v prípade tovarov; alebo “poskytovateľ” – v prípade služieb) pre predaj tovaru a služieb prostredníctvom internetovej stránky, prevádzkovanej na internetovej adrese www.neomedic.sk.

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1 Tieto obchodné podmienky (ďalej ako “obchodné podmienky” alebo “OP”) predávajúceho upravujú v zmysle zák. č 40/1964 Zb. (“Občiansky zákonník”) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán, vzniknuté v súvislosti a/alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej ako “kúpna zmluva”), uzatváranej medzi predávajúcim a inou fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej ako “kupujúci”) prostredníctvom internetového obchodu a rezervačného systému predávajúceho. Internetový obchod a rezervačný systém je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese www.neomedic.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej ako “webové rozhranie e-shopu”).

1.2 Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho, umiestnenej na adrese www.neomedic.sk (ďalej ako “webová stránka”) a ďalšie súvisiace právne vzťahy.

1.3 Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.

Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej ako „všeobecné obchodné podmienky“ alebo “VOP”) sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.

Podnikateľom sa rozumie:
(a) osoba zapísaná v obchodnom registri,
(b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
(c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
(d) osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

Podnikateľom sa pre účely obchodných podmienok tiež rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené v OP pre podnikateľov.

Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito OP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim, sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

1.4 Službami sa rozumejú služby spojené so vzdelávaním, najmä služby školení a akreditovaných kurzov prvej pomoci a iných školení vykonávaných pre fyzické a právnické osoby, ako aj prenájom priestorov a zariadení slúžiacich na vzdelávanie s možnosťou online rezervácie v danom časovom rozsahu, termíne a na mieste určenom poskytovateľom alebo dohodnutom poskytovateľom a kupujúcim.

1.5 Tovarmi sa rozumejú všetky tovary, ktoré predávajúci ponúka na predaj na internetovej stránke www.neomedic.sk.

1.6 Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odlišné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

1.7 Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.

1.8 Znenie obchodných podmienok môže predávajúci v primeranom rozsahu meniť alebo dopĺňať, tým nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Predávajúci oznámi zmenu obchodných podmienok kupujúcemu uverejnením na webových stránkach alebo iným vhodným spôsobom najmenej 14 dní pred navrhovaným dňom účinnosti s tým, že kupujúci (pokiaľ sa na neho, resp. na ním uzavretú kúpnu zmluvu vzťahuje zmena obchodných podmienok) je oprávnený v uvedenej lehote (t. j. pred nadobudnutím účinnosti zmeny) odmietnuť zmeny obchodných podmienok a záväzok z toho dôvodu vypovedať. Pokiaľ kupujúci písomne neoznámi nesúhlas s navrhovanou zmenou pred dňom účinnosti zmeny obchodných podmienok, platí, že navrhovanú zmenu obchodných podmienok prijal. To isté platí, pokiaľ s obchodnými podmienkami vysloví súhlas poslaním objednávky podľa čl. 2.6 týchto obchodných podmienok alebo svojím prihlásením do užívateľského účtu (pozri ďalej).

2. UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

2.1 Webové rozhranie rezervačného systému a webové rozhranie e-shopu obsahuje zoznam služieb a tovarov ponúkaných predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého ponúkaného tovaru. Ceny ponúkaného tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti počas zobrazovania vo webovom rozhraní e-shopu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu s individuálne dohodnutými podmienkami. Všetky ponuky predaja tovaru, umiestnené vo webovom rozhraní e-shopu, sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzavrieť s kupujúcim kúpnu zmluvu ohľadne ponúkaného tovaru.

2.2 Webové rozhranie e-shopu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru.

2.3 Za účelom objednania tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní e-shopu, najmä informácie o:

(a) kupujúcom, vyžadované predávajúcim,
(b) tovare, objednávanom kupujúcim (kupujúci “vloží” objednávaný tovar do elektronického nákupného košíka webového rozhrania e-shopu),
(c) spôsobe úhrady kúpnej ceny za tovar zvolený kupujúcim,
(d) požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a

v objednávke bude vždy uvedená informácia o celkovej cene kupovaného tovaru a nákladoch spojených s jeho dodaním (ďalej spoločne ako “objednávka”).

2.4 Za účelom objednania služby vyplní kupujúci rezervačný formulár na internetovej stránke poskytovateľa, najmä informácie o:

(a) kupujúcom, vyžadované predávajúcim,
(b) službe, objednávanej kupujúcim (kupujúci si cez rezervačný systém webového rozhrania zvolí druh školenia, presný termín a miesto konania),
(c) spôsobe úhrady kúpnej ceny za službu zvolenú kupujúcim a

v objednávke bude vždy uvedená informácia o celkovej cene kupovaných služieb a všetkých súvisiacich nákladov.

2.5 Každá služba je určená pre predávajúcim vopred určený maximálny počet konečných príjemcov služby. Rezervačný systém poskytovateľa neumožní kupujúcim objednať si poskytnutie služby, ktorej poskytnutie si už objednal poskytovateľom určený maximálny počet kupujúcich, resp. konečných príjemcov služby.

2.6 Kupujúci odošle objednávku predávajúcemu kliknutím na tlačidlo “ZÁVÄZNE OBJEDNAŤ”. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a ich neoddeliteľnými súčasťami, ktorými sú ich prílohy “Reklamačný poriadok”, “Spôsoby dopravy a doručenia”, “Spôsoby platby”, “Ako postupovať pri poškodení tovaru prepravcom” a “Zásady ochrany osobných údajov”, a s ich obsahom, a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v okamihu odoslania objednávky.

2.7 Kupujúci prehlasuje, že údaje uvedené v objednávke sú správne, úplné a pravdivé. Predávajúci bezodkladne po prijatí objednávky potvrdí toto prijatie kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho, uvedenú v užívateľskom rozhraní alebo v objednávke (ďalej ako “elektronická adresa kupujúceho”). Kópiu obchodných podmienok dostane kupujúci aj ako prílohu potvrdenia objednávky na elektronickú adresu kupujúceho.

2.8 Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).

2.9 Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká okamihom doručenia potvrdenia predávajúceho o prijatí objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

2.10 Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci si vyhradzuje právo podľa svojho uváženia neuzavrieť s kupujúcim akúkoľvek kúpnu zmluvu.

2.11 Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám.

3. CENA TOVAROV A SLUŽIEB, PLATOBNÉ PODMIENKY

3.1 Základnou povinnosťou kupujúceho vyplývajúcou zo zmluvy je zaplatiť predávajúcemu, resp. poskytovateľovi dohodnutú cenu za tovary alebo služby. Všetky ceny tovarov a služieb sú zmluvné. Vo webovom rozhraní e-shopu a rezervačného systému sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, t. j. vrátane DPH, prípadne všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ na získanie tovaru zaplatiť; to sa netýka prípadných poplatkov za dopravu a doručenie a pod.

3.2 Ceny za služby určuje poskytovateľ. Cena za službu je špecifikovaná vo webovom rozhraní rezervačného systému pri jednotlivej službe ako cena pevná a nemenná. Právo poskytovateľa poskytnúť kupujúcemu zľavu z ceny za služby tým nie je dotknuté.

3.3 Prípadné akčné ceny platia do vypredania zásob tovaru, pri uvedení počtu kusov akčného tovaru alebo počas vymedzeného obdobia. Prípadné akčné ceny služieb platia do naplnenia maximálnej kapacity určenej poskytovateľom, za splnenia špecifických podmienok stanovených poskytovateľom alebo počas vymedzeného obdobia.

3.4 Cenu tovaru a služieb a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru a služieb podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu spôsobmi uvedenými v prílohe týchto obchodných podmienok, dostupných na webovej stránke a nazvaných ako “Spôsoby platby”.

3.5 Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru. Ak nie je výslovne uvedené inak, ďalej sa rozumejú kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.

3.6 V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby prostredníctvom dobierky je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 5 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

3.7 V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.

3.8 Predávajúci je oprávnený kedykoľvek požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.

3.9 Predávajúcim poskytnuté prípadné zľavy z ceny tovaru kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.

3.10 Cenu za službu platí kupujúci vopred pred poskytnutím služby, v rámci vykonania rezervácie služby prostredníctvom webového rozhrania rezervačného systému poskytovateľa. V prípade úhrady ceny za službu na bankový účet poskytovateľa sa zaplatením ceny za službu rozumie okamih pripísania ceny za službu na bankový účet poskytovateľa.

3.11 V prípade služieb, ak kupujúci preukázateľne oznámi poskytovateľovi v čase do 12:00 hod. dňa predchádzajúceho dňu, kedy sa má služba poskytnúť, že službu nevyužije, poskytovateľ vráti kupujúcemu zaplatenú cenu za službu v celom rozsahu, a to rovnakým spôsobom, ako klient cenu za službu zaplatil poskytovateľovi, pokiaľ to bude technicky možné, inak iným vhodným spôsobom.

3.12 Ak kupujúci oznámi poskytovateľovi, že službu nevyužije až po lehote podľa čl. 3.11 týchto obchodných podmienok, alebo túto skutočnosť kupujúci poskytovateľovi neoznámi vôbec, poskytovateľ je oprávnený požadovať od kupujúceho zaplatenie storno poplatku vo výške 100 % ceny za službu. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne započítať svoju pohľadávku voči kupujúcemu na zaplatenie storno poplatku s pohľadávkou kupujúceho na vrátenie zaplatenej ceny za službu. Je právom, nie však povinnosťou poskytovateľa postupovať v takom prípade aj tak, že kupujúcemu umožní využiť náhradnú službu, t. j. rovnakú alebo inú službu v iný termín bez toho, aby kupujúci platil cenu za túto náhradnú službu.

4. PODMIENKY POSKYTOVANIA SLUŽIEB

4.1 Miestom poskytovania služieb je NÚDTaRCH, n. o., Dolný Smokovec 70, 059 81 Vysoké Tatry, alebo iné miesto stanovené poskytovateľom, resp. miesto určené dohodou kupujúceho a poskytovateľa. Kontaktné údaje poskytovateľa: neomedic s. r. o., SNP 1249/62, 058 01 Poprad, IČO: 54134340, DIČ: 2121606311, tel.: +421 949 185 769, e-mail: info@neomedic.sk.

4.2 Poskytovateľ poskytuje služby v prospech kupujúceho riadne, s odbornou starostlivosťou, v dohodnutom čase, mieste a rozsahu a podľa popisu služby v rezervačnom systéme poskytovateľa a na webovej stránke poskytovateľa.

4.3 Kupujúci je povinný vopred, t. j. pred začatím poskytnutia služby upovedomiť poskytovateľa služby o akejkoľvek prekážke týkajúcej sa najmä fyzického a/alebo duševného zdravia, prípadnej o inej okolnosti, ktorá by mohla čo i len v teoretickej rovne negatívne ovplyvniť riadne poskytnutie služby. Poskytovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť poskytnutie služby osobe, ktorá podľa poskytovateľa nie je najmä vzhľadom na jej zdravotný stav spôsobilá absolvovať službu, a to aj po začatí poskytovania Služby.

5. ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODU A ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

5.1 Za škodu spôsobenú poskytovateľovi a/alebo tretej osobe pri poskytovaní služby, vrátane škody na majetku a zdraví, sa zodpovedá v súlade s ust. § 415 a nasl. Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov. Ak škodu spôsobí maloletý, zodpovedá za škodu ten, kto je povinný vykonávať nad ním dohľad.

5.2 Pokiaľ poskytovateľ vyhradí v mieste poskytovania služby miesto na odkladanie veci vnesených osobami zúčastňujúcimi sa na poskytovaní služby, sú tieto osoby povinné odkladať veci na tomto mieste. Za škodu spôsobenú na vnesených veciach, ktoré boli odložené na inom než vyhradenom mieste, poskytovateľ nezodpovedá. Vyhradením miesta na odkladanie vecí poskytovateľ nepreberá tieto veci do úschovy.

5.3 V prípade, že poskytovateľ poskytol služby s chybami, má kupujúci právo uplatňovať práva zo zodpovednosti za chyby v súlade s ust. § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.

5.4 Kupujúci má právo obrátiť sa na poskytovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že poskytovateľ porušil jeho práva. Klient ako spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak poskytovateľ na žiadosť podľa predchádzajúcej vety tohto odseku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, a to podľa ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov sú orgány podľa ust. § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

6. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY

Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim spotrebiteľom

6.1 V zmysle ustanovenia § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupujúci právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote odoslaný list o odstúpení od zmluvy predávajúcemu. Kupujúci nesie náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu a taktiež priame náklady spojené s vrátením tovaru, ak nemôže byť vrátený kvôli svojej povahe obvyklou poštovou cestou. Maximálne náklady sú v takom prípade odhadované na čiastku 80 eur.

6.2 Informáciu o odstúpeniu od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iných aj na korešpondenčnú adresu predávajúceho: neomedic s. r. o., SNP 1249/62, 058 01 Poprad, alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho reklamacie@neomedic.sk. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.1 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od počiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do 14 kalendárnych dní od odoslania odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený nepoškodený a neopotrebovaný a, ak je to možné, v pôvodnom obale. Kupujúci zodpovedá predávajúcemu len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, ako je nutné s ním nakladať, s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti.

Adresa pre vrátenie tovaru:
neomedic s. r. o.
SNP 1249/62
058 01 Poprad

6.3 V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.1 obchodných podmienok rovnakým spôsobom vráti predávajúci kupujúcemu najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy všetky peňažné prostriedky, vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal. Predávajúci vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, pokiaľ s tým spotrebiteľ súhlasil a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Pokiaľ kupujúci zvolí iný, ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

6.4 Okrem prípadov, kedy je odstúpenie od zmluvy výslovne dohodnuté, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmlúv:

a) o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy;

b) o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od odchýlok finančného trhu, nezávisle od vôle podnikateľa a ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy;

c) o dodaní alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých cena závisí od odchýlok finančného trhu, nezávislých od vôle podnikateľa;

d) o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu;

e) o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom;

f) o oprave alebo údržbe vykonanej na mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť, to však neplatí v prípade následného vykonania iných ako vyžiadaných opráv alebo dodaní iných ako vyžiadaných náhradných dielov;

g) o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vybral a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť;

h) o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, pokiaľ porušil ich pôvodný obal;

i) o dodávke novín, periodík alebo časopisov;

j) o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ podnikateľ tieto plnenia poskytuje v určenom termíne;

k) uzatváraných na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby alebo;

l) o dodaní digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy.

6.5 Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ bude tovar vrátený kupujúcim poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný, predávajúcemu tým vzniká voči kupujúcemu nárok na náhradu škody tým vzniknutej. Nárok na úhradu vzniknutej škody je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

6.6 Do momentu prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy. V takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.

6.7 Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva ohľadne takého darčeku účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu aj poskytnutý darček.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim podnikateľom

6.8 V prípade, že je kupujúcim podnikateľ, uplatnia sa na odstúpenie od kúpnej zmluvy príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka v platnom znení.

7. ZÁNIK ZMLUVY O POSKYTNUTÍ SLUŽBY

7.1 Zmluva o poskytnutí služby sa uzatvára na dobu určitú – do poskytnutia služby.

7.2 Typickým spôsobom zániku zmluvy je splnenie záväzkov zmluvných strán vyplývajúcich zo zmluvy. Zmluvu možno skončiť aj dohodou zmluvných strán, výpoveďou za podmienok ustanoveným Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, odstúpením od zmluvy a iným spôsobom predvídaným zákonom a/alebo týmito OP.

7.3 V prípade, že bola zmluva uzatvorená na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov poskytovateľa, ktorými sa rozumejú priestory nachádzajúce sa na adrese špecifikovanej v článku 4 ods. 4.1 týchto OP, kupujúci ako spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak ďalej nie je uvedené inak. Pri uplatňovaní tohto práva sa prihliada na ustanovenia článku 3, ods. 3.10, 3.11 a 3.12, ako aj článku 4, ods. 4.3.

7.4 Kupujúci ako spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je služba, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.

7.5 Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 7.3 tohto článku sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané poskytovateľovi najneskôr v posledný deň tejto lehoty.

7.6 Kupujúci ako spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 7.2 tohto článku u poskytovateľa v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“).

8. DOPRAVA A DORUČENIE, DODANIE A PREVZATIE TOVARU

8.1 Ak nie je v kúpnej zmluve stanovené inak, spôsob doručenia tovaru určuje predávajúci. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadaviek kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

8.2 Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade neprevzatia zásielky kupujúcim si predávajúci vyhradzuje právo žiadať od neho náhradu akýchkoľvek nákladov spojených s objednávkou, najmä nákladov na spätné zaslanie tovaru. Ďalej si predávajúci vyhradzuje právo neprijať ďalšiu objednávku, ak kupujúci opakovane neprevezme zásielku s tovarom.

8.3 V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

8.4 Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňa všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadne porušenia obalu zásielky nemôže byť braný zreteľ. Ďalšie práva a povinnosti kupujúceho v súvislosti s prevzatím tovaru od prepravcu sú upravené v dokumente Ako postupovať pri poškodení tovaru prepravcom.

8.5 Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru sú upravené v dokumente Spôsoby prepravy.

9. ZODPOVEDNOSŤ ZA CHYBY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE A STAŽNOSTI

9.1 Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne zodpovednosti predávajúceho za chyby, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi a Reklamačným poriadkom.

9.2 Pokiaľ ste od nás dostali chybný tovar, prosím, kontaktujte nás emailom na: reklamacie@neomedic.sk. Vždy sa snažíme riešiť problémy spôsobom, ktorý je uspokojivý pre obe strany. V prípade, že sa nám nepodarí dospieť k vzájomnej dohode, máte možnosť obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Konkrétne pokyny nájdete na stránke SOI. Ak žijete v inom členskom štáte EÚ ako na Slovensku, môžete využiť portál Európskej komisie na elektronické podávanie sťažností. Svoju sťažnosť môžete podať na stránke: Riešenie sporov online. V sťažnosti by ste mali uviesť aj našu emailovú adresu: reklamacie@neomedic.sk.

10. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

10.1 Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.

10.2 Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie e-shopu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať alebo neoprávnene použiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie e-shopu.

10.3 Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania e-shopu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania e-shopu. Webové rozhranie e-shopu je možné používať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.

10.4 Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s jej určením.

10.5 Kupujúci berie na vedomie, že v rámci mimosúdneho vybavovania sťažností spotrebiteľov sa môže kupujúci obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Podanie na Slovenskú obchodnú inšpekciu možno podať písomnou formou, príp. na internetových stránkach SOI.

11. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV, ZASIELANIE OBCHODNÝCH INFORMÁCII

11.1 Podmienky spracúvania osobných údajov, najmä účel spracúvania osobných údajov, zoznam spracúvaných osobných údajov, práva a povinnosti dotknutej osoby sú zverejnené na webovej stránke predávajúceho, resp. poskytovateľa špecifikovanej v článku 1 ods. 1.1. týchto VOP.

12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

12.1 Pokiaľ vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

12.2 Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatného ustanovenia bude aplikované ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.

12.3 Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.

12.4 Kontaktné údaje predávajúceho

korešpondenčná adresa na doručovanie:
neomedic s. r. o.
SNP 1249/62
058 01 Poprad
info@neomedic.sk
+421 949 185 769

12.5 Predávajúci si vyhradzuje právo na zrušenie kúpnej zmluvy pred odoslaním tovaru ak zistí, že tovar bol ponúkaný za zjavne chybnú cenu, pre daný tovar úplne neobvyklú. V takom prípade musí zákazníka o tejto skutočnosti informovať, k uzavretiu kúpnej zmluvy v tomto prípade nedôjde a objednávka bude predávajúcim stornovaná.


Tieto obchodné podmienky platia a sú účinné od 1.5.2024.